Follow on Bloglovin

maandag 29 mei 2017

Odette & Golda (LMV)

Het begon allemaal met een beetje (gezonde) jaloezie...   Als jongens-mama ben ik soms jaloers op al die super leuke meisjes-stofjes die ik zelf nooit of zelden kan verwerken.  Te meisjes-achtig voor mijn zonen, té kinds voor mezelf.

Toen ik de roze tricot met glitter- ijsjes zag passeren, kon ik écht niet weerstaan!!!   Ik kocht anderhalve meter en besloot om er voor mezelf een zomer pyjama van te maken.   Voor pyjama's kan eigenlijk alles :)

Bij deze :)
Mijn nieuwe zomer-glitter-ijsjes-pyjama, waar ik uiteraard heel blij mee ben!!




Voor het bovenstuk gebruikte ik het patroon van de Odette shirt uit een recente La Maison Victor. Ik nam maatje 34.   Hij zit goed op mijn schouders en borst, maar langs de buik valt hij redelijk ruim.  Voor een pyjama perfect!  Maar moest ik hem ooit eens maken als gewone shirt, dan zou ik hem wel wat meer centreren.
Que lengte zit hij vrij ok.  (ik las al dat hij bij velen te kort is). Misschien dat ik hier volgende keer toch één of 2 centimeters extra voorzie.



En voor het onderstuk gebruikte ik de Golda Short uit een iets oudere La Maison Victor.  Hier koos ik maat 36 (volgens mijn metingen zou ik tussen de 36 en 38 moeten vallen.   Awel, het had gerust een 34 mogen zijn.  Maar opnieuw, voor een pyjama hou ik wel van iets wat los en ruim zit.

En voila, setje compleet!!!



Het ijsjes-stofje voelt super zacht aan en ideaal om in te slapen!
Wanneer ik nog eens een meisjes-stofje zie waar ik niet aan kan weerstaan, weet ik meteen wat ik ervan kan maken:)








Stof: Roze Glitter-ijsjes-Tricot (Den Depot)
Patroon: Odette shirt, La Maison Victor Mei/Juni 2017
Patroon: Golda Short, La Maison Victor Juli/Aug 2016



2 opmerkingen:

  1. Ik ben er helemaal zot van. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf stofje, die zou ik zelf ook wel willen! Leuk idee om dit patroon als pyjama te gebruiken. Ik maakte hem als gewoon shirt: https://madebymodi.com/2018/07/07/eerste-shirt-voor-mama-zelf/

    BeantwoordenVerwijderen