Follow on Bloglovin

zaterdag 17 september 2016

10.000 luchtballonnen

Onze jongste uit ons gezin, kijkt regelmatig mee wanneer ik op mijn iPhone door de foto's van de facebook naaigroepjes scroll.  Kwamen we daar toch wel een prachtige creatie tegen met een stofje van kleine ballonnetjes.  Onze Senna, grote K3-fan, zei meteen "10.000 luchtballonnen voor Senna", met een grote smile tot achter zijn oren.
Deze mama bezweek onmiddellijk en bestelde het ballonnen-stofje!

Dit is het resultaat:




Bij het opendoen van het pakje, vond ik het precies toch een beetje meisjesachtig, maar mijn meneertje had al beslist dat het stofje toch voor hem zou zijn.  Net 2 geworden en weet perfect wat hij wil!

Ik besloot om een longsleeve met broekje te maken in combi met een effen donkerblauwe tricot.

Voor de longsleeve, liet ik het donkerblauw overheersen en gebruikte het 10.000-luchtballonnen-stofje voor de details zoals het zakje, de halsboord en polsboorden.  Helemaal niets meisjes-achtig op deze manier ;)

Voor de broek besloot ik wel all the way te gaan in de ballonnenstof en deed enkel de zakken en knielappen in het donkerblauw.

Ik denk dat ik hem de combinatie niet ga laten dragen omdat het wat pyjama -achtig overkomt, en dat is niet de bedoeling.  Maar beide stuks apart zijn wel heel mooi.

Onze kleinste is super blij en helemaal in zijn nopjes.  Toen hij de outfit deze ochtend mocht aandoen heeft hij wel 10 keren gezegd: "kijk, ik ben hekel mooi"!   En opnieuw smolt mijn moederhartje ;)




De technieken van het broekje waren nieuw voor mij.  Ik deed het ook wat anders dan werd aangegeven in de Oktober.
- Ik gebruikte de eerste keer vlisofix om de knielappen te bevestigen.
- Ik "smockte" (of hoe noemt dat) de rekker in de heupboord.  Daar zal ik nog wat moeten oefenen want kan wel strakker!
- Voor de rekker rond de enkels, maakte ik 3 aparte tunnels.







Stoffen: Babarum
Patroon lonsleeve: Ottobre Winter 6/2013.  NR 34 Mr Bear - Maat 98
patroon broek: Ottobre Lente 1/2014, Nr 18 Snappy Happy - Maat 98

4 opmerkingen:

  1. Zo leuk zeg! Het plezier spat ook van het scherm, mooie foto's ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan!

    Hetzelfde stofje ligt hier ook nog klaar ;) Ik dacht het eerst voor Giel te gebruiken, maar het zal uiteindelijk ook gebruikt worden voor baby-broer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en zeker met zo'n schattig snoetje

    BeantwoordenVerwijderen