Follow on Bloglovin

woensdag 20 juli 2016

Snel-klaar-project voor op vakantie (Maxi-jurk)

Een tijdje terug kon je via de website van de Knipmode een gratis patroon naar keuze downloaden.  Dankzij een tip van Katrien, kon ik de  " Relaxte Lange hemdjurk" maken.   De naam klinkt wat ouwbollig, maar dat is de jurk zeker en vast niet.

Dit is veruit het simpelste en snelste naai-project dat ik ooit maakte!  Ideaal dus om wat bandwerk te doen alvorens op vakantie te vertrekken.





Ik maakte 3 exemplaren voor mezelf.
Voor de allereerste jurk gebruikte ik een stofje dat al anderhalf jaar op mijn kast lag mooi te wezen. Ik kocht het ooit eens voor mezelf omdat ik er zo verliefd op werd, maar nooit het geschikte patroon vond om te verwerken.  Ik had maar een metertje, dus werd het een kortere versie.





Mijn 2e jurk werd de lange versie.  Deze maakte ik in een iets dikkere tricot.  Ze is super zacht en zit geweldig goed!
Ik dacht altijd met mijn 1m58 dat Maxi-jurken niet voor mij bestemd waren, maar bij deze moet ik mijn mening daarover toch bijschaven.  Ik vind de jurk zalig om te dragen en ze zal veel boven gehaald worden deze zomer!




En de (voorlopig) laatste jurk werd opnieuw een korte in hele dunne goedkope tricot.  Ik betaalde deze 7 euro/m, niet veel dus, maar eigenlijk nog zijn centjes niet waard hoor.  Het stofje wolde al op na 1x op 30graden te wassen.  Maar ik vond het een schattig stofje en ben er dus toch wel blij mee.





De foto's zijn allemaal op onze vakantie in Spanje genomen.  Kwestie van eens een andere omgeving op foto te hebben en natuurlijk ook als bewijs dat de jurkjes allemaal gedragen zijn.
Mijn mama wil graag dat ik voor haar ook zo'n lange versie maak,  de kans is dus groot dat er nog exempla(a)r(en) zullen gemaakt worden!

En nog eens bedankt aan Katrien voor de tip van deze jurk!


Patroon: Relaxte Lange Hemdjurk, Knipmode
Stoffen: NR 1: Lillestoff
NR 2 en 3: Soldenstofjes uit Den Depot. 

4 opmerkingen:

  1. Wauw, 3 jurken ineen en allemaal even tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi, je hebt me overtuigd om toch ook eens voor de maxijurk te gaan (ook 1m 58 :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ma! Ziet hier! Je hebt helemaal gelijk! Is niet eerste keer dat we iets gelijkaardig maken. Ik heb uw blogje ooit ontdekt via een pulleke dat zo leek op het mijne! We hebben ne goeie smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stijlvol! Ik vind ze zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen