Follow on Bloglovin

maandag 20 juni 2016

2x Cyriel Short (La Maison Victor)

Een tijdje terug, ging ik in op haar aanbod om tricot restjes te ruilen.
Zij kreeg er enkele van mij en ik kreeg er enkele van haar.

Mijn jongens kwamen nog wat shorts tekort voor deze zomer.  In de laatste La Maison Victor stond de Cyriel short.  Ik mat maat 98 voor mijn jongste zoontje en ik kreeg het patroon juist uit de restjes geknipt!

De short stak verrassend snel in mekaar!  Ik maakte hem grotendeels op de overlock en werkte af met de gewone naaimachine.  (uiteraard ook de zakjes enzo)

Wat ik anders deed dan het patroon voorschreef:
-ik maakte de shorts uit tricot ipv sweater stof
-ik zoomde op de klassieke manier om met de tweelingnaald ipv naar buiten om te keren
-ik maakte de heupboord minder hoog (omdat ik per ongeluk een te dunne rekker gekocht had)
-ik liet de short op driekwarts-lengte ipv net boven de knie.  Ik vind dat eigenlijk gewoon heel stoer staan;)
-Ik maakte knoopsgaten voor de koordjes in de heupboord.  Dit is normaal gezien met ringetjes, maar ik durf nog niet goed met zo'n ringetjes werken.

Dit is weer zo'n succes patroon dat vermoedelijk in de toekomst veeeeeel zal gebruikt worden om mijn restjes weg te werken.
En nog super handig, maat 98 past perfect voor zowel mijn 2-jarige als mijn 5-jarige zoon! Gemakkelijk toch hé! (Fotootjes wel alleen van de jongste omdat de oudste niet veel zin had om te poseren)









Stoffen: tricot restjes via PIEPOW (o.a. Maantricot Lillestof)
Patroon: Cyriel Short, La Maison Victor ed. Mei/Juni 2016


8 opmerkingen:

  1. Mo zie hier! Ik zag het meteen blinken in mijn bloglovin-lijst :-) Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En jij ook bedankt voor de stofjes ;) Ze zijn nuttig besteed!

      Verwijderen
  2. leuk! ik ga er toch ook wel eens mee aan de slag moeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh die laatste foto!!! zo mooi!
    De short stond ook op mijn to-do lijstje maar na het bekijken van Rik zijn kast, kwam ik tot de conclusie dat die bermuda's genoeg heeft :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en supergemakkelijk voor de komende zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke knul! Leuke broekjes.

    BeantwoordenVerwijderen