Follow on Bloglovin

zondag 14 februari 2016

Een top uit de Knip Mode

Ik kocht begin dit jaar de 1e keer de Knip Mode.   Er stond een top in die ik wel leuk vond!
Ik heb al bijna een jaar een leuke retro tricot liggen waar ik geen geschikt patroon voor kan vinden en ik dacht dat de Top uit de Knip misschien wel mooi zou zijn!



Ik maakte een test-versie met een goedkoop stofje dat ik nog liggen had van het stoffenspektakel. Ik maak zelden iets in test-versie!  Maar gelukkig deed ik het bij deze top WEL.  Ik vind het geen groot succes, maar ik blog er toch over want tenslotte heb ik mijn blog gestart om een naai-archief te hebben voor mezelf, waar ik mijn bevindingen kan neerschrijven.

Om te beginnen heb ik de top veel moeten versmallen ter hoogte van de borst. De rest was wel goed qua maat. Ik maakte de arm-opening aan de oksel ook een heel pak kleiner.
Volgens mij flatteert het model van top alleen bij dames met een vollere boezem.  Jammer genoeg na 2 zwangerschappen en intensieve borstvoedingsperioden, behoor ik niet meer tot die groep. Een push-up maakt wel al veel goed :)
Bovendien is de kwaliteit van de stof niet al te best.

Er zal dus geen volgende versie volgen van deze top.  Dan maar op zoek naar een ander patroon om mijn mooi stofje mee te verwerken.  Heeft iemand een patroon-tip voor een leuke top (lange mouwen) of vestje voor een dunne tricot met retromotiefje?

Oh ja, hier dan nog een fotootje van de top:




Patroon Top: Knip Mode Januari 2016
Stof: goedkope dunne tricot stoffenspektakel

4 opmerkingen:

  1. In vergelijking met wat je al gemaakt en getoond hebt, is dit inderdaad eentje dat niet zo zal bijblijven, maar ja, die maken we allemaal wel eens :) Gelukkig was het maar een goedkoop stofje he :)

    Is de Pam top een optie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Pam top vind ik wel een hele mooie! Maar het stofje dat ik liggen heb is een tricootje en ik denk dat de pam top daar niet helemaal geschikt voor is.

      Verwijderen
  2. Ik ben al benieuwd naar de volgende versie. Ikzelf waag het behalve verkleed niet om voor mijzelf kleding te naaien. Maar met jouw blogje krijg ik daar wel zin in. Faalangsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nog wel leuk, maar jij moet je er goed in voelen natuurlijk. Het patroon met de rolkraag misschien? Die waarvan we een soortgelijke pull hebben gemaakt :) zo heb ik je blogje leren kennen. Voor de rest heb ik geen patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen