Follow on Bloglovin

donderdag 15 oktober 2015

Restjesverwerking voor de kids

Een uitpuilende kast vol stofjes.  Hebben jullie dat ook?
Met de winter in aantocht, rommelde ik eens in mijn dikkere zachte stofjes om te zien wat ik er nog kon uithalen.
Onze kleinste Senna-man viel deze keer in de prijzen...  Nog net voldoende Fleece en Nicky Velours om 3 truitjes uit te maken.



Ik koos voor het patroon van The Leather Sweater uit La Maison Victor.  Eentje dat ik voorheen al meermaals gemaakt had voor Mauro en waarvan ik wist dat het een heel snel project is en een plezier om te dragen!

Een linkje naar mijn vorige Leather Sweaters voor de geïnteresseerden:
Mijn eerste: Leather Sweater in Nicky Velours
Mijn volgende 5: "Een kast vol Leather Sweaters" met de welbekende kussenslopen uit Zeeman en Action. 

Dit maakt dat het hier gaat over mijn Leather Sweater nr 7, 8 en 9.
Ik smukte het voorpand 2x op een lapje tricot dat ik ook nog in de restjeskast vond en 1x met een strijkapplicatie.
Ik maakte de kleinste maat en liet de naadwaarde achterwege. Ze passen perfect!

Hier zijn ze dan. Senna is er heel blij mee!


De eerst met dino's en fleece.
Fleece is een restje van een babydekentje  en de dino tricot is een restje van een truitje dat ik eens maakte voor mijn petekindje.



De tweede met bruine Nicky Velours en een strijk applicatie van een uiltje.

 Grote broer wilde graag mee op foto:


En de derde ook in Nicky Velours met een vogeltjes tricot voorpand waar ik voor Senna ooit eens een vestje uit maakte.



7 opmerkingen:

  1. Super tof! Leuk als je zo je restjes kan wegwerken. Uitpuilende stofjes-kasten, ik kan er over mee spreken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gewerkt zeg! Zo'n bandwerkje, ik zou me daar ook beter eens aan zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cutie :) die bruine trui, daar staat hij prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke truien heb je gemaakt, en ook fijn dat er weer wat restjes weg zijn. Ik blijf proberen m'n restjes te gebruiken maar er komt steeds meer bij lijkt het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat schattig!!! Nicky velours is dan nog eens extra schattig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan, de derde is mijn favoriet ;) Ik ben ook bezig met wat resten op te gebruiken en vaak kom je best ver!

    BeantwoordenVerwijderen