Follow on Bloglovin

maandag 2 maart 2015

Liebster Award II



Nath. met haar blog TamTam nomineerde mij deze week voor de Liebster Award. 

Wat is de Liebster Award?
Een virtuele award van en voor beginnende/kleine bloggers (minder dan 200 volgers) om de persoon achter de blog beter te leren kennen, en om aan te geven dat je zijn/haar blog echt de moeite waard vindt.

De Regels
  1. Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en plaatst een link naar zijn/haar blog in je blogpost.
  2. Je beantwoordt de 11 vragen die je gekregen hebt bij de nominatie.
  3. Je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben, en brengt hen hiervan op de hoogte.
  4. Je mag zelf niet terug genomineerd worden.



DE VRAGEN:

1) Wat doe je in het dagelijks leven en waar word jij echt blij van?
Ik werk 50% buitenshuis en daarnaast ben ik 100% mama.  Ik geniet ten volle van het moederschap, mijn 2 prachtige zoontjes en mijn lieve hard-werkende man.  Mama zijn is mijn passie en mijn grootste ambitie in mijn leven.   Als ik een beetje tijd voor mezelf neem dan doe ik dat de laatste 2 jaar met naaien.  Een goeie wandeling vind ik ook altijd eens leuk. 

2) Waarom ben je beginnen naaien?
Ik ben beginnen naaien omdat het mij super leuk leek om de klerenkasten van mijn kindjes te kunnen vullen met spulletjes die door mijn eigen handen gemaakt zijn.  En ook een beetje om wat creatief bezig te zijn.

3) Wat bestel je meestal op restaurant?
Wij gaan niet dikwijls op restaurant omwille van de kinderen. Als we dan toch gaan, dan gaan we wel goed ;) De laatste keer was bij de Tuinkamer.
Ik probeer om altijd iets te nemen wat we thuis niet eten omdat het bijvoorbeeld teveel tijd vraagt om zelf te maken of te moeilijk is.  Ik heb daar toen het herfstmenu genomen. 

4) Welk is je lievelingspatroon?
Ongetwijfeld de THEO van Zonen09.  Daar heb ik al 4 exemplaren van gemaakt. Een oefenversie met auto's, een lichte retroversie, een over-the-top-retro versie, en tot slot iets met een stofje dat papa gekozen had voor onze oudste zoon. 
Ondertussen heb ik nog 5 andere stofjes liggen (waarvan de helft al geknipt is) om een aantal nieuwe Theo's mee te maken. Mauro is naar een maatje groter gegaan dus terug meer werk voor mama!

5) Wat staat er zeker nog op je to-do lijstje?
Ik neem aan dat het over mijn To-Sew-lijstje gaat? :)
*die 5 Theo's dan :)
*een zomerjurkje (nog geen patroon gevonden)
*het appelen en peren topje van Zo Geknipt 2
*de Cisse van zonen09
*het peuterhemdje van Zo Geknipt 2
*Nog een aantal jakossen en draagtassen

6) Wat is je fijnste herinnering?
De geboorte van mijn 2 kinderen, vakantie Jordanië, Citytrip New York


7) Waar kan men je een plezier mee doen als cadeautje?
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige mensen die niet echt van verrassingen houdt. Over het algemeen vind ik een leuk stofje of een nieuw patroontje wel heel leuk om te krijgen. Wanneer mensen in men omgeving vragen wat ik wil voor men verjaardag, vraag ik meestal een cadeaubon. 

8)Wie of wat kan je niet missen?
WIE? Mijn zoontjes Mauro en Senna
WAT? Daar moet ik toch wel heel cliché op antwoorden: "mijn smartphone"


9) Welke muziek hoor je graag?
Ik ben een hele grote Michael Jackson fan.  Van kindsaf aan al. Hij staat dus regelmatig op in mijn auto onderweg naar het werk. Verder luister ik over het algemeen naar muziek uit de jaren 70.    Oh ja, in men jeugd luisterde ik ook naar de Backstreet Boys en ik moet bekennen dat ik nog steeds naar hun optredens ga kijken om me even terug jong te voelen ;)

10) Wat zijn je vakantieplannen voor volgende zomer?
Wij gaan een kind-vriendelijke vakantie doen in een All-in hotel in het noorden van Spanje. Zal voor ons wat aanpassen zijn, want wij toeren normaal veel rond of wandelen veel op verlof, dat zal er nu jammer genoeg niet in zitten.  Misschien als de kinderen wat groter zijn dat dat terug lukt.

11)  Lees je graag? Zo ja, wat is je favoriete boek?
Neen, toch geen boeken alleszins.  Ik heb er niet het geduld voor.  Ik lees liefst gewoon wat blogjes.
Zo 1 keer op het jaar valt het toch eens voor dat ik aan een boek begin en dan lees ik liefst iets avontuurlijk of mysterieus.  Ik ben wel een fan van Dan Brown. 




en tot slot,

Mijn nieuwe vragen:  (een deel neem ik gewoon over van mijn voorganger omdat ik het gewoon leuke vragen vind) :)
1) Wat doe je in het dagelijks leven en waar word jij echt blij van?
2) Waarom ben je beginnen naaien?
3) Welk is je lievelingspatroon?
4) Wat staat er zeker nog op je to-sew lijstje?
5) Op welk naaiprojectje van jezelf ben je trots?
6) Wat is je grootste naai-flop?
7) Voor wie naai je het liefst?
8) Welke muziek hoor je graag?
9) Wat zijn je vakantieplannen voor volgende zomer?
10) Welke gedachte kan er een glimlach op je gezicht toveren? 


3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de nominatie Ellen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Die actieve vakanties komen wel terug hoor, dit lukt ook al wel met redelijk kleine kinderen, als je ze het maar gewoon maakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. woeps, deze post had ik dus gemist :)

    BeantwoordenVerwijderen