Follow on Bloglovin

woensdag 31 december 2014

Oudjaar, Nieuwjaar,...

Oudjaar, Nieuwjaar
2 Koeken is een Paar
Ik wens je een zalig Nieuwjaar!

Zo luidt het liedje dat hier op Oudejaarsochtend een heel aantal keren gezongen wordt!
In onze regio is "koeken zingen" heel erg IN.  In mijn kindertijd was dit het hoogtepunt van het jaar.  Zo mama, zo zoon...  
Mauro ging dit jaar voor de 2e keer Nieuwjaar zingen en genoot er met volle teugen van!  Mama beleefde ook haar kindertijd opnieuw en genoot mee ;)

Voor de gelegenheid maakte ik een Zingzak (ook wel een "beurs" in de volksmond, maar dan op zen dialect uitgesproken).




Het stofje kocht ik vorig jaar op het stoffenspektakel en lag tot op heden gewoon te liggen in mijn stofjeskast.  Ik had net niet genoeg van de vogeltjes-stof om de ganse zak te maken, dus gebruikte ik voor de korte binnenkant en de draagband een effen oranje katoentje dat ook nog in de stoffenkast lag. 




Ik maakte de zingzak 40 cm breed en 45 cm hoog aan de achterkant.  De voorkant maakte ik 40 op 40 zodat die lager komt en de zak dus beter open valt om snoepjes in te steken. 
De draagband is een 60-tal cm lang en 3cm breed.  Nog ruim te lang voor Mauro, maar de bedoeling is dat hij de zak de komende jaren opnieuw kan gebruiken en dus gemaakt op de groei ;) 

De zak is goedgekeurd door Mauro.  Klaar om te vertrekken:





En in de vroege namiddag was de buit binnen en Mauro zijn kaarsje uit!




Bij deze wil ik iedereen dit dit leest een heel Gelukkig Nieuwjaar wensen!
En voor mezelf wens ik in 2015 veel gezinsgeluk en naaiplezier ;)


2 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een opbrengst, daar heeft hij heel 2015 voor nodig on op te eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een buit! Heel mooie en handige zingzak ook!

    BeantwoordenVerwijderen