Follow on Bloglovin

maandag 13 oktober 2014

Een snel babyvestje

In de grabbelbak met rolletjes stof op het stoffenspektakel, vond ik ook een tricot met vogeltjes-print.  
Ik besloot er een snel babyvestje mee te maken. 
Ik gebruikte het "The Very First" patroon uit de Ottobre van begin dit jaar. 

Hier het vestje:


En even een close-up van het stofje en de kamsnaps:

Het patroon bestaat maar uit 1 patroondeel.  Aangezien ik maar een half metertje stof had en het dus niet in één stuk eruit kreeg, heb ik het in 2 aparte stukken moeten doen en in de rug aan elkaar gezet.  
Het originele patroon heeft ook 4 kamsnaps en ik heb er 6 gebruikt omdat ik dat praktischer vond.  Ik had geen 6 dezelfde meer, dus heb ik voor 2 aparte rijen van 3 gekozen, de oranje dus en de koper-kleurige.  

En de "aan-foto's":
Ik ben zelf niet 100% tevreden van men afwerking. 
Het is allemaal heel simpel omgezoomd, alles met kleine zigzag-steek.  Ik had niet de moed om men tweelingnaald boven te halen voor dit kleine projectje. De tweelingnaald en ik moeten elkaar nog wat beter leren kennen, we zijn nog niet de beste vrienden. Volgende keer doe ik dat wel, beloofd! 

En nog even een close-up-je :)



Stofje: stoffenspektakel
Boordstof en kamsnaps: restjes uit eigen kast.
Patroon: Ottobre Lente 1/2014, The very first

Geen opmerkingen:

Een reactie posten