Follow on Bloglovin

vrijdag 26 september 2014

De Dalton Pet

Het begint buiten ondertussen een beetje kouder te worden. Het voelt al herfstig aan. 
Mijn kleine Senna is nu 2,5 maanden en kan best al wel een mutsje gebruiken. Alle mutsen die ik liggen had van Mauro zijn ofwel te klein, te groot of te warm.  
Al een ganse week dacht ik bij mezelf dat het dringend tijd werd om iets te gaan kopen voor op Senna's hoofdje wanneer we buiten gaan.  
Wanneer ik op baby-bezoek ging bij Olivia, passeerde er opeens een Ottobre met op de achterkant een schattige baby met een nog schattigere pet op.  DIE moest het worden!

Ik bestelde de Ottobre online en begon er meteen aan.  
Ik heb nog nooit zo snel een patroon overgetekend!  Het waren dan ook maar 3 stukjes. 
In de stoffenschuif had ik al snel restjes gevonden die perfect voor het petje zouden zijn.
Alles ging heel vlotjes en opeens las ik in de instructies: "naai 2 rimpeldraden in de buitenrand..."  Uh, watte?  2 wat? 
Een "rimpeldraad", dat was dus iets wat ik nog niet kende!  Gelukkig na wat googlen bleek het allemaal heel simpel te zijn en de pet stond al snel in elkaar.  
De beste tip die ik las omtrent rimpeldraden naaien, was dat je ze in een contrasterende kleur moest naaien zodat je achteraf duidelijk kon zien welke draden je terug moest weghalen. 

Hier is onze Senna met zijn nieuwe petje:

Het petje is nog wat te groot. Mama had de hoofdomtrek niet zo correct gemeten...
Verder heb ik wel wat gesukkeld met de rek achteraan in de rand van de pet.  In de instructies staat als laatste stap dat je de rek moet uitrekken en vastzetten.  Maar in de instructie er vlak voor staat dat je de rand moet dicht stikken.  De rekker zit dus in de rand en ik kon er dus niet meer aan. 
Ik weet nog altijd niet of ik nu iets fout gedaan heb of iets gemist heb...
Ik heb alleszins de buitenrand even terug een stukje losgemaakt, een stuk van de rek afgeknipt en opnieuw vastgezet terwijl ik hem uitrok. Nadien randje terug dicht gemaakt. Probleem opgelost!

Patroontje: Ottobre 1/2014, Dalton Pet
Stofjes: overschotjes van het stoffenspektakel 2013.  

Nog wat fotootjes:







1 opmerking: