Follow on Bloglovin

vrijdag 6 juni 2014

Summer Sea Tricot Broekje

Het kriebelt hier al een tijdje om eens te experimenteren met TRICOT.  
2 weken geleden, kocht ik dan uiteindelijk 2 tricot stofjes op de uitverkoop van Den Depot
Ik kocht van elk stofje 2 meter en zou wel zien wat ik ermee ging doen.

Uiteindelijk vond ik ook een patroontje wat gekend staat als ongelooflijk snel gemaakt en heel simpel:
Het "Summer Sea" Tricot broekje uit de Ottobre 3/2013.  

Het was voor mij een echt naai-experiment!  De eerste keer werken met Tricot, de eerste keer werken met een tweelingnaald, de eerste keer iets maken uit een naaimagazine, de eerste keer werken met boordstof en de eerste keer een kledingstuk helemaal afwerken op de overlock.  
And last, but not least, een allereerste zelfgemaakt kledingstuk voor kleine broer in mama's grote buik!  

Ik begon eraan, maar het ging toch niet zo vlotjes...  
Gelukkig had ik een stappenplannetje gevonden op de blog van CouCou Castor.  Want als je nog niet zoveel ervaring hebt, vind ik de omschrijving in de Ottobre toch wel heel beknopt. 

Eerst en vooral was ik niet aandachtig genoeg en had ik men stofje al uitgeknipt zonder de rand op de stof-vouw te leggen. Ik kon dus al opnieuw beginnen.
Vervolgens viel het mij ook nogal tegen om te overlocken in bochten.  Ik weet niet of anderen daar ook zo'n probleem mee hebben?? Maar ik vond het alleszins niet gemakkelijk. 
En tot slot heb ik dan ook nog eens men boordstof averechts tegen men broekje gestikt.  Steek het maar op de hormonen zou ik zeggen ;)
Anyway, het was een goede leerproef!  Ik ben gewoon opnieuw begonnen en toen ging het allemaal een heel pak sneller en vlotter.  

Hier het resultaat:



Deze keer heb ik wel men achternaad en beennaad eerst mooi afgewerkt met de stretch-steek op men naaimachine en vervolgens de randen overlockt.  Op die manier, als ik dan toch eens uit de bocht ging, waren de naden toch wel netjes dicht. 




    


Het linker tricootje met circusdieren is van Käselotti voor Lillestoff.  
En het rechter sterretjes tricootje is van Stenzo.  
Aangezien ik van beiden nog genoeg stof over heb, zullen mijn volgende tricot naaisels ook in deze stofjes zijn.  
(Op het programma staat onder andere nog een jumpsuit van Kiind voor baby broer in de circus tricot.  En in het sterretjes tricootje ga ik me eens wagen aan de "Charlie" van Zonen09 voor Mauro, maar das voor later!)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten