Follow on Bloglovin

vrijdag 20 juni 2014

CHARLIE met sterretjes

De Charlie...  een patroontje van Zonen09 waar ik al lang wilde aan beginnen, maar door mijn gebrek aan ervaring met tricot alles wat op de lange baan geschoven heb. Intussen heb ik wat kunnen oefenen en kon ik me niet meer inhouden!

Bij "den Depot" kocht ik het groene sterren-tricootje van Stenzo en een effen blauwe bijpassende tricot voor de binnenstof en de boorden. 

Hier het resultaat:


Alles ging eigenlijk verrassend goed en snel!  Op enkele uurtjes stond de Charlie in elkaar en ik heb me al moeten inhouden om stofjes te gaan bijkopen om nog eentje te maken!  
Er zullen dus zeker nog Charlie's volgen, maar dan vermoedelijk eens met lange mouwen en meer kleurencombinaties. 

De buitenkraag heb ik mee in de sterrenprint gedaan.  Was oorspronkelijk voorzien om mee in het blauw te maken, maar ik begon plots over de kleurencombinatie te twijfelen en heb het dan maar standaard gehouden.  Achteraf bekeken heb ik daar misschien een beetje spijt van?


Ik heb alles gestikt op mijn gewone naaimachine met stretchsteek en de losse randen binnenin heb ik met de overlock afgewerkt.  


"Ons model" Mauro had weer niet veel zin om te poseren en te blijven stil staan, maar ik heb toch enkele foto's kunnen nemen.


De achterkant (hij draaide zich spontaan om als hij zag dat ik foto's wilde nemen):



Met wat afleiding "vingertjes tellen" kon ik dan toch enkele foto's van de voorkant nemen.
Toevallig heeft Mauro ook zijn Jacob broek aan die ik eerder maakte.

 



Kom mama, stop nu, ik heb er genoeg van!!!


Ok, nog 1x vingertjes tellen dan voor de laatste foto!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten